Jak zacząć współpracę z agencją SEO, na Śląsku?

Sukces firmy zaczyna się już w internecie. Jeśli chcemy, by nasze przedsiębiorstwo zyskało klientów, musimy postarać się o dobrą widoczność strony firmowej na pierwszych stronach wyszukiwania Google. Jak to zrobić? Pomoże nam w tym agencja SEO, poniżej przedstawimy, gdzie jej szukać i na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty od pozycjonowania stron.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Agencji SEO można poszukać na kilka sposobów, po pierwsze warto wpisać w wyszukiwarkę Google słowo “pozycjonowanie”, a by zawęzić wyszukiwanie do naszej miejscowości, możemy dodać “Żywiec”. Dzięki temu pojawią nam się strony agencji marketingowych, które działają w Żywcu i na Śląsku. Wpisując pozycjonowanie stron w ofertach OLX, również możemy znaleźć agencje SEO, specjalistów od pozycjonowania znajdziemy też na portalach społecznościowych jak Facebook czy LinkedIn. Istnieje wiele grup, które zrzeszają fachowców od SEO i SEM, właśnie tam można poszukać osób, które zajmują się naszym wizerunkiem w internecie.

Jeśli jednak nie jesteśmy przekonani co do jakości usług danego eksperta, możemy poszukać specjalisty z polecenia, może znamy przedsiębiorcę, który korzystał z usług agencji SEO, jeśli nie, pozostają nam już tylko targi branżowe, na których możemy odwiedzić stanowisko danej firmy.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

Branża SEO jest specyficzna, myślimy, że trafiliśmy na najlepszego fachowca, skoro zapewnia nas, że trafimy na pierwsze strony Google. Powinniśmy być jednak czujni, prawdziwy specjalista nigdy nie zapewniłby cię o tym, że otrzymasz najlepsze możliwe rezultaty, mimo że by chciał. Nikt nie wie dokładnie, jak działają algorytmy Google, strategia ciągle się zmienia. Kiedy już znajdziemy odpowiednią agencję, upewnijmy się, czy mieli już styczność z projektem podobnym do naszego, czy działali w naszej dziedzinie, jeśli tak, to dobrze. To znaczy, że mają doświadczenie, którego potrzebujemy. Każdy sklep, każdą stronę pozycjonuje się trochę inaczej. Sprawdź, co o agencji mówią inni klienci i czy firma chwali się swoimi sukcesami, zrób dogłębny research na ich temat.

Jak powinno się rozliczać z firmą od pozycjonowania stron?

Pozycjonowanie to długofalowy proces, często wymaga zaangażowania kilku osób, w tym klienta. Komunikacja między przedsiębiorcą a agencją SEO jest niezwykle istotna dla otrzymania jak najlepszych rezultatów. Sposobów za rozliczanie z firmą jest kilka, pierwszy typ zakłada opłatę za wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania. Drugi model to abonament, warunki umowy określają, jak mierzona jest wysokość w rankingu i czy opłacamy ją codziennie, czy co miesiąc. Można też uregulować opłaty na podstawie statystyk odwiedzania strony. Ostatni wariant zakłada prowizję od sprzedaży produktów, w końcu wyższy popyt to znak, że agencja SEO wykonała swoje zadanie.

Agencja SEO może pomóc firmie w pozyskaniu klientów, jednak przed zawarciem umowy, warto zrobić przegląd ofert i upewnić się, że firma, którą wybraliśmy na pewno jest uczciwa.