Czym jest e-mail marketing

Reklamowanie firmy w Internecie jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod marketingowych. Już samo stworzenie strony firmowej WWW daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do szerszego grona potencjalnych klientów. Istnieją jednak także inne formy reklamowania, jak np. e-mail marketing. Z poniższego tekstu dowiesz się, czym jest e-mail marketing oraz poznasz inne narzędzia e – marketingu.

E-mail marketing jest obecnie jednym z najistotniejszych elementów reklamy internetowej. Jego udział w tworzeniu więzi z klientem oraz w skutecznym docieraniu do nowych odbiorców stale rośnie, podobnie jak firmowe budżety przeznaczone na ten cel. Warto jednak pamiętać, że e-mail marketing, czy inaczej e-mailing jest tylko jednym z wielu aktywnych narzędzi e-marketingu.

E-marketing to planowanie i przeprowadzanie precyzyjnych działań promocyjno-reklamowych z wykorzystaniem Internetu. Działania, o których mowa można podzielić na:

1. Działania pasywne - opierające się na prezentowaniu treści reklamowej w biernym oczekiwaniu na dotarcie przekazu do internauty. W ramach tych działań prowadzone są kampanie reklamowe związane z:

  • reklamą na stronach tematycznych i portalach (banery, linki itp.),
  • pozycjonowaniem witryn w wyszukiwarkach internetowych,
  • sponsoringiem.

2. Działania aktywne – mające na celu rzeczywiste dotarcie z informacją do określonego profilu internauty. Działania aktywne wykorzystujące narzędzia marketingowe o precyzyjnie określonym zasięgu to:

  • e-mailing skierowany do określonej grupy docelowej,
  • marketing wirusowy
  • działania promocyjne w miejscach aktywności internautów (listy dyskusyjne, fora internetowe, blogi). Artykuł powstał we współpracy z portalem biznesowym http://michal-gorecki.pl/

Czy e-marketing jest opłacalny?

Statystyki, raporty i badania związane z aktywnością polskich firm w Internecie jednoznacznie wskazują na dynamiczny rozwój rynku reklamy internetowej. Nikogo już nie dziwi stosowanie e-mail marketingu przez firmy, które zaczęły dostrzegać jego potęgę i chcą coraz skuteczniej wykorzystywać jego możliwości. Patrząc na rozwój tego narzędzia, można przypuszczać, że nadal będzie on tak samo dynamiczny, podobnie jak innych gałęzi reklamy internetowej. Oprócz wysyłek reklamowych zwiększy się udział coraz precyzyjniej kierowanych newsletterów. Jeśli weźmie się pod uwagę rozwój e-mailingu w Stanach Zjednoczonych, należy przypuszczać, że prawdopodobnie w szybkim tempie będzie ewoluował także database marketing - prowadzenie działań marketingowych mających na celu zgromadzenie jak największej ilości informacji o odbiorcach i dostosowanie przekazu czy oferty do ich oczekiwań.