Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Żywiec

Wirtualne biuro - dobre rozwiązanie na start

Zakładanie własnej działalności to co raz częściej wybierana forma zarabiania pieniędzy. Niestety początki nie są proste z uwagi na liczne wymogi prawne oraz początkowy wkład finansowy. Jednym z takich wymogów jest posiadanie adresu, pod którym należy zarejestrować własną działalność. Nie zawsze jednak chcemy, aby w rejestrze CEIDG znajdował się nasz adres domowy. Niejednokrotnie, gdy dopiero rozwijamy naszą działalność nie posiadamy jeszcze własnego lokum. Wynajmowanie mieszkania także nie rozwiązuje problemu, gdyż w takim przypadku należy uzyskać zgodę od właściciela na możliwość podania takowego adresu do rejestracji. Gospodarze rzadko ich udzielają. Rozwiązaniem na te bolączki może być wynajem biura wirtualnego.

Informacje dodatkowe: W katalogu wirtualne-biura.com zostały zawarte firmy oferujące adres wirtualny - sprawdź firmy dla swojego miasta.

Prestiż i niskie koszty

Posiadanie biura wirtualnego pozwala zredukować koszty, ponieważ nie musimy wynajmować powierzchni użytkowej, która w dużych miastach potrafi być bardzo droga. Takie biuro umożliwia nam dostęp do wirtualnego adresu korespondencyjnego. Oznacza to, że taka korespondencja przychodząca do siedziby firmy jest przekierowywana na wskazany adres . Klient jest o tym informowany telefonicznie bądź mailowo, a następnie może on odebrać pocztę z siedziby wirtualnego biura. Niekiedy istnieje  możliwość skanowania całej korespondencji oraz przesłania jej drogą elektroniczną bezpośrednio do klienta.

Rozwiązanie to związane jest także ze zwiększeniem prestiżu. Wirtualne biuro Bydgoszcz czy też odpowiedniki dla innych miast zwykle mieszczą się w centrach biznesowych w dużych miastach, a taka lokalizacja wpływa bardzo pozytywnie na obraz prowadzonej działalności. Usługa wirtualnego adresu jest również bardzo przydatna w przypadku wyjazdu firmowego bądź nieobecności w mieście. W przypadku listu poleconego, nie zostanie on odesłany z powrotem do nadawcy. Zmniejsza to także ilość utraconego czasu podczas czekania w kolejkach w urzędzie pocztowym. Umożliwia to jednocześnie oddzielenie korespondencji służbowej od prywatnej.

Kolejnym pozytywnym aspektem posiadania wirtualnych biur jest to, że często posiadają one własne sale konferencyjne lub mini biura na wynajem. Można z nich skorzystać w przypadku spotkań z klientami lub wspólnikami. Dodatkowe świadczone usługi, które mogą okazać się bardzo przydatne to na przykład przechowywanie dokumentów, doradztwo biznesowe, a nawet księgowość.

Pomimo wielu korzyści należy uważać. Przed wyborem biura i podpisaniem umowy, przede wszystkim należy sprawdzić usługodawcę. Musimy mieć pewność, że korzystanie z usługi będzie długoterminowe, ponieważ zmiana adresu firmy narazi nas na dodatkowe koszty, związane z rejestracją w KRS, urzędach ZUS czy GUS. Warto zainteresować się również obsługą takiego biura, a mowa tu głównie o osobach, które zajmować się będą naszą korespondencją. W przypadku nieterminowego przekazania informacji o odebraniu ważnego listu, mogą nas za to spotkać konsekwencje prawne oraz finansowe. Dobrą praktyką jest zatem zasięgnięcie opinii od klientów aktualnie korzystających z usługi. Taka wiedza uchroni nas przed niepotrzebnymi nieporozumieniami, stresem oraz kosztami.