Trzyosobowe drużyny i językowa rywalizacja - Językiada żywiecka

2 min czytania
Trzyosobowe drużyny i językowa rywalizacja - Językiada żywiecka

Podczas wydarzenia w Żywcu atmosfera była szkołą poza lekcją - głośno od szelestu kartek, skupionych szeptów i współzawodnictwa. Młodzież z całego powiatu zmierzyła się z zadaniami z trzech języków, a nowa formuła zespołowa dodała rywalizacji dynamiki. Organizację poprowadził Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych, a udział wzięło ponad sto osób z wielu szkół powiatu.

  • W Żywcu rywalizacja przybrała formę trzyosobowych zespołów
  • Wyniki i zwycięzcy Językiady Żywieckiej

W Żywcu rywalizacja przybrała formę trzyosobowych zespołów

Podczas uroczystości 11 grudnia 2025 w siedzibie Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych uczestnicy pracowali w trzyosobowych drużynach - to debiut takiej formuły w historii konkursu. Zadania sprawdzały umiejętności z języka angielskiego, niemieckiego i polskiego, a w zmaganiach wzięło udział ponad 100 osób reprezentujących 17 szkół z terenu powiatu. Organizatorzy podkreślali, że zespołowa praca miała uwypuklić współpracę i wykorzystanie mocnych stron każdego ucznia.

Wyniki i zwycięzcy Językiady Żywieckiej

Rywalizację zakończyły klasyfikacje drużynowe. Na podium stanęli uczniowie szkół podstawowych - nagrody przyznano trzem najlepszym zespołom oraz jednemu wyróżnieniu:

  • I miejsce - SP nr 9 w Żywcu: Wiktor Wajdzik, Zuzanna Maślanka, Zofia Wiercigroch
  • II miejsce - ZSP w Koszarawie: Wojciech Cebula, Wiktoria Wac, Milena Pindel
  • III miejsce - SP w Twardorzeczce: Stanisław Pawlik, Karolina Hulbój, Magdalena Mizia
  • Wyróżnienie - ZSP w Koszarawie: Jakub Janoszek, Martyna Kępka, Roksana Kępka

Organizatorzy przekazali gratulacje wszystkim uczestnikom i nauczycielom zaangażowanym w przygotowania - materiały informacyjne przekazał Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych.

Młodzi uczestnicy pokazali, że praca w zespole potrafi zintensyfikować naukę języków i dać szansę tym, którzy lepiej radzą sobie w komunikacji niż w samotnych testach. Dla nauczycieli to sygnał, że warto rozwijać formy pracy integrujące kompetencje językowe z umiejętnościami miękkimi - współpracą i rozwiązywaniem problemów pod presją czasu._next edition warto obserwować, czy trzyosobowe składy na stałe wejdą do programu konkursu.

na podstawie: Starostwo Powiatowe w Żywcu.

Autor: krystian