Jak to się mówi – ilu ludzi tyle opinii. Prowadząc hotel niejednokrotnie zdarzyło Ci się zapewne usłyszeć jakąś skargę, którą mogłeś naprostować na miejscu, często w krótkim czasie. Zgoła inaczej ma się to do opinii w internecie czy komentarzach na hotelowej stronie. Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami lub internetowymi anonimami? Oto kilka sposobów, aby im zaradzić.
Bądź spokojny i opanowany
Negatywne opinie są częścią życia każdego z nas. Będąc właścicielem hotelu musimy się zmierzyć tym iż nie zdobędziemy samych pozytywnych komentarzy. Część może być neutralna, a część również negatywna, bowiem zawsze znajdzie się ktoś, komu nie spodoba się choćby mała błaha rzecz. Odpowiadając na negatywne czy neutralne komentarze musimy zachować spokój i nie wdawać się w niepotrzebną dyskusję. Starajmy się odpowiadać miło i rzeczowo na zarzuty, tak, aby negatywny komentarz nie zepsuł całościowego wizerunku.
Szybko reaguj na opinie
Ignorowanie negatywnych komentarzy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zdecydowanie lepszą opcją jest szybka i trafna reakcja. Jeżeli otrzymamy negatywną opinię od klienta, który nie był zadowolony z pobytu lub usług naszego hotelu, szybką odpowiedź może rozwiązać problem, a nawet może nakłonić klienta do zmiany negatywnego komentarza. Zastanawiasz się, jak uniknąć negatywnych opinii? Skorzystaj ze szkoleń oferowanych na stronie https://hotelhero.pl/.
Usuwanie negatywnych komentarzy
Zaletą prowadzenia strony hotelu jest możliwość usunięcia złośliwych i negatywnych komentarzy, które mogą zniesławić nasz hotel. Jednakże gdy komentarze znajdują się na innych stronach, na których nie mamy możliwości moderowania, możemy poprosić adminów zajmujących się moderacja o usunięcie. Pamiętajmy, jednak że musimy mieć wtedy dowody na to, iż komentarz jest niezgodny z prawdą.
Miej rękę na pulsie
Zarządzanie opiniami to spore przedsięwzięcie. W internecie dostępnych jest wiele portali z opiniami dlatego też nie zawsze będziemy w stanie wyśledzić wszystkie opinie o naszym hotelu. Z tego powodu warto zainwestować w odpowiednie narzędzia, które pozwolą nam wyśledzić wszelkie wzmianki na jego temat. Warto przeanalizować negatywne komentarze czy opinie, które mogą zwrócić naszą uwagę na określony problem. Jeżeli wielu klientów zwraca uwagę na ten sam problem, to możemy odpowiednio zareagować i szybko to rozwiązać, dzięki czemu w przyszłości możemy uniknąć kolejnych negatywnych komentarzy.