Ostrzegamy przed oszustami, którzy proszą o kod BLIK. Mogą podszywać się pod naszych znajomych, pracowników portali internetowych czy banku. Tak tysiąc złotych stracił mieszkaniec powiatu żywieckiego, który myślał, że przesyła kod właśnie pracownikowi banku. Bądźmy czujni!

Transakcje za pośrednictwem internetu oraz płatności za pomocą kodów Blik to bardzo wygodna alternatywa dokonywania zakupów. Bez wychodzenia z domu możemy kupić interesujący nas towar lub sprzedać rzecz, która nie jest już nam potrzebna. Postępując zgodnie z zasadami bezpieczeństwa nasze transakcje nie będą zagrożone. Kiedy jednak podamy nasze dane do logowania lub prześlemy kod Blik nie upewniając się kto jest odbiorcom, możemy stracić pieniądze. W takiej sytuacji znalazł się jeden z mieszkańców powiatu żywieckiego, który podał kod blik osobie, która podawał się za pracownika banku. W ten sposób oszust wypłacił z jego konta tysiąc złotych. Aby uniknąć takich sytuacji musimy pozostać zawsze czujni i pamiętać, że w sieci działają także oszuści. Podczas rozmowy telefonicznej są bardzo mili i zdają się być bardzo cierpliwi i pomocni, a wszystko po to, żeby przejąć nasze oszczędności.

Pamiętaj:

  • zawsze sprawdzaj dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
  • chroń swój telefon oraz szczególnie pin do aplikacji mobilnej banku. Pamiętajmy, że w sieci również działają oszuści. Sami musi zadbać, o to, aby nie dać się oszukać;
  • uważnie przyjrzyj się ofercie, która zawiera bardzo zaniżoną cenę w stosunku do innych ofert;
  • czytaj komentarze innych osób kupujących, duża liczba negatywnych może świadczyć o nieuczciwości sprzedającego;
  • wiele serwisów aukcyjnych proponuje ubezpieczenie transakcji oraz program zapewniający ochronę kupującym – skorzystajmy z niego;
  • korzystaj z programu antywirusowego;
  • nie pobieraj niczego z nieznanych stron internetowych;
  • nie klikaj żadnych odsyłaczy w e-mailu: odsyłacze te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami;
  • nie otwieraj załączników do wiadomości e-mail, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące nadawcy.