Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie bułka z masłem. Z pewnością powie to każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce. Konkurencji na rynku nie brakuje, algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają, a odbiorcy są coraz bardziej wymagający. Każdy chciałby wiedzieć, co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie. Czy kampania marketingowa wystarczy? Czy warto podążać za trendami? Jak zoptymalizować sklep internetowy, aby przynosił zadowalające zyski? Treść tego artykułu zawiera odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię pytania.

Jak zoptymalizować e-sklep, aby zwiększyć sprzedaż?

Jeśli chcesz sprzedawać więcej, musisz zachęcić użytkownika do wykonania działania na stronie. W przypadku prowadzenia własnego sklepu internetowego, takim działaniem jest przede wszystkim dokonanie zakupu przez klienta. Poza tym równie istotne są inne akcje podejmowane przez użytkowników, takie jak:

  • zapisanie się na firmowy newsletter
  • wypełnienie formularza
  • założenie konta w witrynie

Gdy użytkownik wykona określoną akcję, mówimy wówczas o konwersji. Dlatego też musisz zadbać o zwiększenie współczynnika konwersji, by Twój e-sklep przynosił zyski. Jakie więc działania należy podjąć? Opcji jest wiele. Do najefektywniejszych zalicza się między innymi:

  • Uproszczenie ścieżki zakupowej

Klienci nie lubią tracić czasu na zakładanie kont w sklepach internetowych. Mimo że jest to istotne dla samego właściciela sklepu, musisz iść na rękę swoim odbiorcom. Daj im możliwość robienia zakupów bez konieczności rejestracji w witrynie. Co więcej, stosuj przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’kup teraz’’, ‘’przejdź do koszyka’’, które ułatwiają nawigację na stronie. Mile widziane są także moduły odsyłające do podobnych produktów typu ‘’może Ci się również spodobać’’.

  • Zadbanie o SEO sklepu internetowego

Niezwykle istotnym i złożonym czynnikiem, który wpływa na wskaźnik konwersji, jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem SEO. Nie mając doświadczenia z zakresu marketingu, najlepszym wyjściem jest podjęcie się współpracy z agencją marketingową. W skład SEO wchodzą między innymi takie działania jak:

  • optymalizacja meta danych,
  • optymalizacja aspektów technicznych strony, np. dbałość o szybkość ładowania i responsywność strony czy przyjazne adresy URL,
  • tworzenie treści w oparciu o zasady SEO,
  • link building, ​​czyli budowanie wartościowego profilu linkowego;

Dzięki przeprowadzeniu optymalizacji SEO sklepu internetowego, witryna będzie przyjaźniejsza w użytkowaniu, ale także dostosowana do wymagań wyszukiwarek internetowych, co przełoży się na jej wyższą pozycję w wyszukiwarce, a tym samym wzrost wskaźnika sprzedaży.

  • Dbanie o kontakt z klientem

Większość e-sklepów ma dane kontaktowe w stopce lub oddzielną zakładkę kontakt w menu. Tworząc dodatkowe formularze kontaktowe, budujesz zaufanie wśród swoich odbiorców. Co więcej, możesz zastosować bardzo popularny moduł czatu na żywo, który jest ceniony przez internautów. Dzięki niemu, mogą oni natychmiast uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Dowiedz się, co robić, aby zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie!

Czym jest sprzedaż wielokanałowa?

Zanim przejdziemy do analizy obecnych trendów w branży e-commerce, warto wspomnieć o najczęściej wykorzystywanej strategii, która polega na sprzedaży wielokanałowej. Co to właściwie oznacza? Sprzedaż wielokanałowa określana jest jako omnichannel. Polega to na integracji wielu platform sprzedażowych, w celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. W ten sposób dostosowujemy sprzedaż produktów do klientów, dając im możliwość kierowania się swoimi preferencjami. Przeanalizujmy plusy i minusy sprzedaży wielokanałowej. Do plusów zaliczyć możemy:

  • budowanie więzi pomiędzy klientem a marką
  • zwiększanie satysfakcji klienta
  • oszczędność czasu klienta
  • zwiększenie wskaźnika konwersji

Warto wspomnieć także o minusach takiej formy sprzedaży produktów. Największym z nich wydaje się fakt, że przyjęcie strategii omnichannel wiąże się z większym nakładem pracy i koniecznością reorganizacji całej struktury w firmie. Chyba że prowadzenie sprzedaży odda się w ręce zewnętrznej firmy.

Czy podążanie za trendami e-commerce jest opłacalne?

Branża e-commerce rozwija się w niebotycznym tempie, pozostawiając w tyle tych, którzy najzwyczajniej nie nadążają lub nie chcą dostosowywać swojej strony WWW do obecnych trendów. Jeśli nie chcesz być w tyle, patrząc jak konkurencyjne e-sklepy przejmują Twoich klientów, musisz na bieżąco analizować rynek i oferować więcej niż oni. Jak do tego podejść? Przeglądaj konkurencyjne e-sklepy, sprawdzaj jakie funkcje wprowadzają i co oferują odbiorcom. Co więcej, powinieneś utrzymywać stały kontakt z klientami i aktualizować swój sklep internetowy na podstawie ich opinii. Do kilku obecnie popularnych trendów należy między innymi:

  • sprzedaż produktów w formie subskrypcji

Aby zwiększyć ilość sprzedawanych produktów, a jednocześnie ułatwić życie klientom, wiele firm decyduje się na sprzedaż w oparciu o cykliczną subskrypcję. Odbiorcy mają możliwość wyboru cykliczności i zawartości zamówienia. Taki model sprzedaży sprawdza się w wielu branżach, zwłaszcza w czasach pracy zdalnej.

  • sprzedaż produktów na żywo

Wiele sklepów internetowych prowadzi swój profil na mediach społecznościowych, które są świetnym rozwiązaniem dla utrzymywania stałego kontaktu z odbiorcami. W ten sposób powstał też model sprzedaży produktów na żywo, poprzez transmisje wideo. Taka forma zyskuje na popularności, dzięki bezpośredniej relacji klienta z ludźmi stojącymi za marką.

  • kup teraz, zapłać później

Nowe rozwiązania w kwestii płatności, zdecydowanie ułatwiły odbiorcom robienie zakupów online. Do tej pory, do najbardziej popularnych metod płatności należała, między innymi, płatność przy odbiorze lub płatność przez bramkę płatniczą na stronie internetowej. Nie był to szeroki zakres możliwości. W końcu pojawiła się innowacja w postaci podmiotów takich jak PayPo lub Twisto. Umożliwiają one klientom odroczenie płatności na okres 30 dni od daty zakupu lub zwykłe rozłożenie płatności na raty, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

  • rozszerzona rzeczywistość

Czasy lockdownu przyczyniły się do spopularyzowania zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w sklepach internetowych. Cała technologia opiera się na funkcji 3D, dzięki której odbiorcy mogą customizować produkty w e-sklepie i mieć pogląd na to, jak dany przedmiot prezentuje się z każdej strony.

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie – samodzielnie czy z pomocą?

Podejmując się odpowiednich działań, możesz korzystnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe swojego sklepu internetowego. Nie musisz nadwyrężać budżetu, aby osiągnąć swój cel.

Współpraca z agencją marketingową Wenet jest idealnym wyjściem dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają wiedzy z zakresu marketingu, a chcą wprowadzić zmiany w swoim e-sklepie. Specjaliści z certyfikowanej agencji PrestaShop zajmą się Twoim e-sklepem zaczynając od jego budowy i instalacji, aż do konfiguracji i integracji z systemami zewnętrznymi. Przeprowadzą także testy, dzięki którym będą mogli wprowadzić wszystkie niezbędne modyfikacje i poprawki.

Już dziś wejdź na stronę Wenet.pl, zamów bezpłatną wycenę i ciesz się znaczącym wzrostem wskaźnika konwersji. Dzięki kompleksowej obsłudze będziesz mógł cieszyć się zaoszczędzonym czasem i zwiększonym ruchem w Twojej witrynie!