Policjanci i kino Janosik w Żywcu uczą obsługę reagować na agresję

Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Żywcu spotkali się z personelem żywieckiego kina Janosik, by przećwiczyć zachowania w sytuacjach z agresywnymi klientami i osobami w kryzysie emocjonalnym.
- W Żywcu poznaj zasady reagowania w kinie Janosik
- Zadbaj o bezpieczeństwo obsługi i widzów
- Współpracuj z Komendą Powiatową Policji w Żywcu
W Żywcu poznaj zasady reagowania w kinie Janosik
Na prośbę dyrekcji oraz pracowników żywieckiego kina Janosik policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Żywcu przeprowadzili prelekcję poświęconą problemom z agresywnymi klientami. Spotkanie miało praktyczny charakter – omówiono postawę wobec osoby agresywnej, zachowania w sytuacjach nadzwyczajnych oraz zasady komunikacji z osobami będącymi w kryzysie emocjonalnym.
Zadbaj o bezpieczeństwo obsługi i widzów
Funkcjonariusze przedstawili możliwe scenariusze zdarzeń i metody reagowania, które mają chronić zarówno pracowników, jak i osoby korzystające z seansów. W programie znalazły się m.in. wskazówki dotyczące:
- spokojnej, jasnej komunikacji z osobą wzburzoną,
- koordynacji działań między personelem sali a personelem obsługi,
- bezpiecznego wycofania się i wezwania wsparcia, gdy sytuacja eskaluje,
- rozpoznawania sygnałów kryzysu emocjonalnego i adekwatnego reagowania.
Współpracuj z Komendą Powiatową Policji w Żywcu
Organizowane na życzenie kina warsztaty są elementem działań prewencyjnych policji i sprzyjają wymianie doświadczeń między służbami a instytucjami miejskimi. Tego typu inicjatywy pomagają budować większą świadomość ryzyka i usprawniają współpracę z mieszkańcami i instytucjami, co w efekcie zwiększa szanse na zapobieganie zagrożeniom oraz szybsze i bezpieczniejsze reagowanie, gdy do nich dochodzi.
na podstawie: Policja Żywiec.
Autor: krystian