Haft komputerowy – jak przebiega produkcja odzieży reklamowej tą metodą?

Technika ozdabiania ubrań poprzez haftowanie znana jest od wielu wieków. Co ciekawe, metoda ta została zmechanizowana już w roku 1828. Używa się jej do dziś, ale wykorzystując maszyny sterowane przez wyspecjalizowane komputery. Haft komputerowy jest często stosowany do znakowania odzieży reklamowej. Z tego artykułu dowiesz się, jak przebiega taki proces – zapraszamy do lektury!

Właściwe przygotowanie projektu znakowania odzieży to podstawa!

Zanim wyspecjalizowana maszyna zacznie haftowanie na ubraniach, konieczne jest opracowanie projektu graficznego. Bardzo istotne jest to, aby miał on postać pliku wektorowego. Wektoryzacja pozwala bowiem prawidłowo zaprogramować komputer odpowiedzialny za sterowanie hafciarką. Do zastosowania metody znakowania haftem komputerowym konieczne jest przygotowanie nie tylko wzoru. Ważne są również informacje związane z kolorem nici, ich rodzajem oraz głębokością wbijania igły.

Firmy specjalizujące się w produkcji odzieży reklamowej, takie jak LOGOS, wykonują projekty na zlecenie klientów. Często oferują również usługę dostosowania gotowego pliku z grafiką do wymagań oprogramowania hafciarki, a więc wektoryzację.

Haftowanie wzoru na odzieży reklamowej

Gdy projekt jest już gotowy i wgrany do komputera sterującego hafciarką, rozpoczyna się skomplikowany proces haftowania. Wykorzystywane do haftu komputerowego maszyny wyposażone są w rozbudowane zestawy igieł. Każda z nich może być połączona ze szpulką nici w odmiennym kolorze. Dzięki temu ozdabianie ubrań, w tym np. odzieży reklamowej, jest bardzo szybkim procesem. Zalet stosowania tej metody znakowania jest wiele więcej, a wśród najważniejszych można wymienić:

  • wyjątkową trwałość wzoru,
  • piękny wygląd wyhaftowanej ozdoby,
  • możliwość wyboru spośród wielu różnorodnych rodzajów nici,
  • przystępną cenę, szczególnie w przypadku produkcji na większą skalę.

Technologia ta doskonale nadaje się zarówno do ozdabiania ubrań i różnych akcesoriów np. toreb, jak i robienia naszywek.

Postaw na odzież reklamową znakowaną haftem komputerowym!

Nie bez powodu przybliżyliśmy Ci technologię haftu komputerowego. Obecnie jest to bowiem najbardziej ceniona i często polecana metoda znakowania ubrań. Przygotowana z jej wykorzystaniem odzież reklamowa prezentuje się wyjątkowo estetycznie i robi doskonałe wrażenie. Dzięki temu zamawiając ją, zyskujesz świetny produkt marketingowy, który pomoże Ci zbudować pozytywny wizerunku marki. Jeśli chcesz wypromować swoją firmę, przygotuj projekt graficzny z logo i wyhaftuj go na produktach odzieżowych!